سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل اصلی مخفی کاری جنسی

مخفی کاری جنسی چیست؟

موضوعی که در جوامع بسیار مورد بررسی قرار گرفته را میتوان مخفی کاری جنسی دانست ، که به میزان بسیار زیادی در جوامع امروزی رخ میدهند. هنوز در جهان افرادی هستند که بدون توجه به نظر شریک جنسی خود و مشورت با او ، از استفاده از ابزار کنترل بارداری امتناع می کنند. سپیتاشاپ قصد دارد در ادامه این مطلب به این موضوع بپردازد که این کار نه تنها احتمال بارداری را چند برابر میکند ، بلکه سبب انتقال بیماری های مقاربتی نیز میشود.

اگر بدون مشورت با شریک جنسی خود ، از کاندوم استفاده نکنید و یا آن را در طول رابطه بیرون بکشید، اعتماد شریکتان را از دست خواهید داد. همچنین احتمال انتقال بیماری های STI را به میزان چشم گیری افزایش داده اید. علاوه بر این ممکن است که بارداری ناخواسته برای فرد مقابلتان اتفاق بیفتد.

برخی از نویسندگان و دانشمندان ، مانند الکساندرا برادسکی ، بر این عقیده اند که این امر باید جرم تلقی شود. در حالی که قانونگذاران در چندین کشور در تلاش اند تا این کار را به عنوان یک مجازات عمومی مطرح کنند. اگر نظر شریک جنسی شما مبنی براستفاده از کاندوم در رابطه ی جنسی باشد ، شما موظف به احترام به خواسته ی وی بوده و باید از نقض رضایت طرف مقابلتان خودداری کنید.

علل تاکید برعدم مخفی کاری جنسی

اگر گمان میکنید که شریک جنسیتان بدون اطلاع شما از استفاده از ابزارهای کنترل بارداری امتناع کرده و یا در خصوص آنها مخفی کاری میکند ، باید به روش های زیر عمل کنید.

  • اول از هر چیز بدانید که این تقصیر شما نیست.

اگر توافق شما مبنی بر استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی بوده و شریکتان بدون مشورت با شما آن را برداشته ، این به معنای نقض توافقاتی است که شما هنگام عقد و یا برقراری ارتباط با هم پذیرفته اید و قطعا مقصر ، شخص نقض کننده است. رضایت جنسی بدان معنی است که همه با آنچه در رابطه جنسی اتفاق می افتد ، موافق هستند و به محض پیشرفت جنسی آمادگی بررسی آن را دارند.بنابراین ، بهتر است پیش از برقراری رابطه جنسی در خصوص استفاده از کاندوم ها یا لوازم کنترل بارداری دیگر اطمینان حاصل کنید.

  • سلامتی جنسی خود را بالاتر ببرید.

برداشتن کاندوم غیر حساس می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به فشار خون قرار دهد. و اگر شما از شکل دیگری از کنترل بارداری استفاده نمیکنید ، ممکن است در معرض خطر بارداری ناخواسته قرار بگیرید. آزمایش های مرتب و استفاده از کیت های تست بارداری میتواند برای شما بسیار موثر باشد. هرچند میتوانید از روش های کنترل بارداری دیگر استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید که تا 5 روز بعد از برقراری رابطه جنسی این ابزار ها پاسخگو هستند.

مواجه با مخفی کاری جنسی

  • در خصوص ابزار های کنترل بارداری و مخفی کاری جنسی با شریک خود صحبت کنید.

به شریک زندگی خود بگویید که کارهایی که انجام داده است، اشکالی ندارد ؛ با وجود اینکه توافق شما برای پوشاندن کاندوم را خراب کرده واین ممکن است احتمال انقباض STI ویا باردار شدن را افزایش دهد ، بهتر است که اگر فردی یک بار دچار مخفی کاری های جنسی شد ،با گفتمان مسئله برطرف شود. اما اگر احتمال میدهید که این موضوع مکررا تکرار می شود ، بهتر است از برقراری رابطه جنسی با آن اجتناب کنید.